+38 (04744) 3-14-03, +380 (97) 460-93-43 (Viber)
Меню
Остання редакція: 26 червня 2023

Освіта майбутнього: виклики та перспективи зміцнення компетентності випускників

Впродовж 20-22 червня науково-педагогічні працівники факультету економіки і підприємництва Уманського національного університету садівництва взяли участь у роботі Міжнародного форуму освітян і роботодавців «Дистанційна освіта майбутнього: виклики та перспективи» за проєктом Розвитку потенціалу вищої освіти програми  Erasmus+  DEFEP  «Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти і представників ринку праці».

На пленарному засіданні форуму Уманський НУС представив Михайло Мальований – проректор з науково-педагогічної роботи, професор, який приділив детальну увагу проблемі інституційній складовій дистанційної освіти в Україні.

Гібридний формат роботи форуму на базі Чорноморського національного університету імені Петра Могили дозволив долучити заклади вищої освіти з усіх куточків України та цікаво й продуктивно організувати взаємодію академічної спільноти з роботодавцями. Зокрема, 23 червня в одній із робочих групу діяльності робочих груп взяли участь завідувач кафедри економіки, професор Руслан МУДРАК, доценти кафедри обліку і оподаткування Оксана КРОЧАК та Галина АНІЩЕНКО, а також доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування Наталія БОНДАРЕНКО. Від стейкхолдерів представником стала Світлана БІРЗУЛ – керівник департаменту HR ПАТ КБ «Приватбанк». До інших робочих груп долучилися доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування Світлана ВЛАСЮК, доцент кафедри економіки Алла ОСІПОВА.

Групи обговорювали проблеми підвищення компетентності випускників – майбутніх претендентів для роботи у банківських установах у зв’язку з постійно зростаючими вимогами до них. Ключовим став пошук рішень щодо розвитку у здобувачів освіти soft-skills. Учасниками було запропоновано альтернативи, проаналізовано їх вплив та спрогнозовано очікуваність у вирішенні вказаної проблеми.

За підсумками дискусії робочі групи запропонували, а представник роботодавця позитивно оцінила формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів, залучення представників стейкхолдерів до реалізації освітніх програм, формування переконання у здобувачів необхідності постійного навчання на прикладі організації - бази практики та участь у неформальній освіті з подальшим перезарахуванням освітніх кредитів; ознайомлення з конкретними прикладними ситуаціями та рішеннями від працівників банків, які досягли успіху. Саме ці кроки, на думку учасників робочих груп, дозволять подолати проблему розвитку  soft-skills у здобувачів вищої освіти.

Руслан МУДРАК – завідувач кафедри економіки, доктор економічних наук, професор

Оксана КРОЧАК та Галина АНІЩЕНКО, НАТАЛІЯ БОНДАРЕНКО – кандидати економічних наук, доценти